UPCOMING: Magento 2 Bootcamp of four days in The Netherlands (April 29th - May 2nd)
background

Hoe we onze winst besteden

Onze financiële ins en outs

We hoeven daar niet transparant over te zijn, maar dat willen we wel. Onze filosofie is dat we willen dat Yireo als bedrijf open is, net zoals onze broncode open is.

Hoe we onze winst uitgeven

Ons Yireo Manifest vermeldt als tweede punt dat we het concept van open source ook proberen te kopiëren naar het concept van een open business. Hoewel het concept van open source goed gedefinieerd is, is het concept van open business dat niet. Als onderdeel van dit experiment willen wij graag met u delen hoe wij onze winst besteden, oftewel hoe wij het geld uitgeven dat wij aan u (als betalende klant) verdienen.

Omgaan met inkomen, winst en salaris

Wij zijn een particulier bedrijf, wat betekent dat we geen non-profitorganisatie zijn. Geen non-profitbedrijf zijn, betekent eigenlijk dat je een winstbedrijf bent, maar dat klinkt slecht. Hoewel ons enthousiasme voor open source ervoor zorgt dat we veel gratis extensies en diensten creëren, vraagt ​​het zakelijke karakter van Yireo ook om de commercialisering van sommige extensies en diensten. Uiteindelijk moet Yireo winst maken. Hoe meer inkomsten we verdienen, hoe groter de winst zal zijn.

Van deze winst moet salaris betaald worden. Bij de meeste grotere bedrijven is de winst het nettoresultaat van inkomen minus salaris (de salarissen worden dus simpelweg gezien als kosten). Het Yireo-team bestaat echter alleen uit freelancers en daarom is het salaris variabel – het hangt af van wat de winst ook is. Hoe het salaris wordt besteed valt niet onder de reikwijdte.

In plaats van de winst (en dus het salaris) te verhogen, is een andere manier om onze winst te besteden aan de groei van Yireo: Dit kan worden gezien als een investering, want als Yireo groeit, zullen de inkomsten waarschijnlijk ook groeien en daarmee de toekomstige winst. gaat omhoog. Dit is allemaal eenvoudig.

Investeren in de groei van Yireo

De winst wordt besteed aan salaris of aan investeringen om Yireo te helpen groeien. De grotere vraag is aan wat voor soort investeringen Yireo geld uitgeeft. Hier vindt u een overzicht van de belangrijkste beleggingsgebieden:

  • Evenementen organiseren: het organiseren van evenementen maakt je niet rijk. Er wordt veel tijd besteed aan het tot stand brengen van een evenement. Dit is voor het grootste deel een tijdsinvestering. Maar omdat Yireo klein is, vertaalt dit zich tijdens een evenement ook in een inkomstendaling.

  • Evenementsponsoring: Yireo heeft al tientallen evenementen gesponsord, variërend van lokale gebruikersgroepen tot wereldwijde evenementen. Het sponsoren van een evenement levert normaal gesproken niet binnen een redelijke termijn resultaat op. Via deze sponsoring wordt echter merkopbouw gerealiseerd. Omdat dit soort investeringen alleen maar een voordeel op de lange termijn zijn, worden ze gezien als optioneel en niet als noodzakelijke kosten.

  • Marketingactiviteiten: Yireo probeert een solide merk te creëren. Hoewel het maken van software en het geven van trainingen de dingen zijn die we doen (en we doen dat goed), vereist het verkopen van die producten/diensten marketing- en verkoopactiviteiten. Er wordt geïnvesteerd via advertenties, partnerschappen en rebranding. Veel tijd en geldinvesteringen worden geminimaliseerd door minder inkomsten te verdienen. Minder inkomen heeft betrekking op minder werk, dat minder tijd kost. Zo kan tijd worden besteed aan verschillende doelen, zoals het uitbreiden van kennis en open source-uitbreidingen.

Diverse uitgaven

Last but not least geven we geld uit aan zaken waar Yireo niet van profiteert. Voorbeelden hiervan zijn donaties aan derde organisaties (veelal op het gebied van de nieuwe economie).